De kinderen uit groep 3 leren de schrijfletters van de letters die op dat moment in de methode aan bod komen. Vandaag leerden zij de letter aa zowel lezen als schrijven. De schrijfletters worden eerst nog los van elkaar geschreven, maar al wel met verbindingshaakjes. Het verbinden van de letters is dan later nog maar een kleine stap. De kinderen uit groep 4 leren nu de hoofdletters schrijven.

Hoera, groep 3 leerde vandaag de aa!
Groep 3: We mochten de letter oefenen op een poster in allerlei kleurtjes, met onze vinger in de lucht, met onze vinger op de tafel – eerst groot, maar al snel steeds kleiner. “Een rondje – trek door – terug omlaag – een bergje – nog een rondje – trek door – terug omlaag – een haakje”. Dit deden we tot we aan de juf konden laten zien dat we het doorhadden. Daarna zijn we de letter gaan overtrekken. Iedereen gebruikte een ander kleurtje en we gaven deze kleurtjes aan elkaar door. Zo kregen we mooie ‘regenboogletters’. Tot slot hebben we de letter ook ‘klein’ geoefend in ons werkschrift met het schrijfpotlood. Knap he?

Joepiejee, groep 4 schrijft nu de hoofdletter C!
Groep 4: En ja, wij leerden vandaag de lievelingsletter van de juf. Dat is de hoofdletter C van juf Chantal. Eigenlijk is deze letter heel makkelijk, gewoon een halve ronde. Morgen leren we alweer de D van Daphne en juf Denise. Nog even… en wij kunnen straks al onze eigen namen met een hoofdletter schrijven!